تصاویر زیباسازی نایت اسکین
ارزش محبت و دوستی در زندگی
نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس
 
درباره وبلاگ


دوست دارم آنکه دوستی را با خنده و جدایی را با گریه آفرید
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 51632
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



چت روم
href="http://www.iranskin.com">قالب میهن بلاگ

طالع بینی هندی

--> -->
دوسـتــی و مـحـبـت
زندگی بدون دوستی و محبت معنا ندارد.




محبت پر ارزش ترين هديه زندگي

در روزگاري كه جهان به سرعت در حال دگرگوني و ماشيني شدن است، تسلط روز افزون نظام صنعتي و سيستم ماشيني بر همه نهادها اثر گذاشته و بيش از همه نهاد بنيادين خانواده و روابط گرم، با صفا و صميمي و عاطفي خانه و خانواده را در معرض خطر قرار داده است. بدين سبب ضرورت دارد بيش از گذشته و قبل از هرچيز به بنيادهاي فرهنگ اصيل توجه كنيم، فرهنگي كه عمل به دستورهاي آن سعادت دنيا و آخرت را به همراه دارد، از سويي ديگر تجربه زندگي غربي يا به سبك غربي ثابت كرده است كه ضمن از بين رفتن بنيان اساسي جامعه (خانواده) آسايش و آرامش رواني افراد نيز از بين رفته است. دانشمندان و انديشمندان غربي اعتراف كرده اند كه جامعه ما به مذهب، دين و يا برنامه اي نياز دارد كه سعادت و آرامش به همراه داشته باشد. دين مبين اسلام براي استحكام بنياد خانواده همانند ساير ابعاد زندگي انسان برنامه هايي را اعلام كرده كه بحث مهارت هاي زندگي براساس تعاليم دين اسلام براي مطالعه مخاطبان آشنا تقديم مي شود:

اظهار محبت و عشق به همسر

تأثير قدرت عشق و محبت در روابط بين زن و شوهر، از هر عامل ديگري بيشتر است؛ زيرا زندگي بدون عشق سرانجام به سردي گراييده، زمينه نامساعدي را براي رشد كجروي هاي اخلاقي فراهم مي آورد. زني كه وظايف خود را با عشق و شوق انجام دهد، كارهايش هرچه سخت و دشوار باشد، در نظر او جنبه بازي و تفريح پيدا مي كند. ستاره اقبال و موفقيت در طالع كسي طلوع مي كند كه به كارش عشق و علاقه داشته باشد.

مرداني كه زناني مهربان و با محبت دارند در كارهاي خود و اجتماع شانس موفقيت بيشتري نصيبشان مي شود. بدون شك اين زنان نيز پاداش كار خود را دريافت خواهند نمود.

حضرت امام رضا (عليه السلام) مي فرمايد:

زنان چند دسته هستند: بعضي از زن ها براي شوهران خود بهترين غنيمت هستند، اينان زناني هستند كه به شوهران خود اظهار عشق و محبت مي كنند.

بنابراين زنان با به كار بردن اصول باعث گسترش عشق و صفا در خانواده مي شوند و روابط خانوادگي را تحكيم مي بخشند. و لذا به شما كه داراي كمالات زيادي هستيد چند توصيه و يادآوري مي كنيم:

1- خود را ملزم كنيد براساس مسائل و احكام دين مبين اسلام در حوزه خانوادگي، همسر خود را از هر جهت تأمين كنيد و در مقابل تمايلات طبيعي او تسليم شويد تا در حصار عفت خانوادگي، محيط اجتماعي از نظراخلاق و عفت عمومي محفوظ بماند و مرد به چشم چراني و هوسبازي آلوده نشود.

2- هميشه با كلماتي محبت آميز، عشق و محبت خود را بيان كنيد. هيچ مصيبتي زيان بارتر از آن نيست كه ما چنين موضوعي را كه در واقع «پر ارزش ترين هديه زندگي است» به قدري ساده فرض كنيم كه كوچكترين توجهي به آن نشان ندهيم تا اينكه آن نعمت از دستمان برود و ديگر دست يافتني نباشد.

بنابراين بر خانم ها لازم است در مورد عشق و محبت نسبت به شوهر بي اعتنا نباشند. حضرت علي (عليه السلام) مي فرمايند: دل مرد وحشي و رمنده است، هركس آن را رام كند دل مجذوب او گردد.

3- بكوشيد با پيدا كردن رگ خواب همسر خود، استعداد و لياقت كار او را ظاهر سازيد.

4- در برابر ناملايمات زندگي خونسرد و بردبار باشيد.

5- هرگز همسر خود را با كسي مقايسه نكنيد.

6- هرگز در برابر وظيفه ناشناسي يا رفتار نامناسب همسر خود رفتار مقابل به مثل نداشته باشيد.

7- اگر همسرتان به دليل مسائل بيرون از منزل (محيط كار يا جامعه) با مشكلاتي مواجه شده است با برخورد مناسب محيط خانه را طوري مهيا كنيد كه ناراحتي روحي شوهرتان از بين رفته و شما تكيه گاه خوبي براي او باشيد.

 

گردآورنده:ر.جمشیدی


-->

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 1 بهمن 1390برچسب:محبت,ارزش محبت,دوستی و محبت, :: 22:45 ::  نويسنده : روح الله جمشیدی
< محلی امن برای آپلود فایل و تصویر >

 

Pichak go Up